Det närmar sig...

Välkomna hit!
 
Jag startar den här bloggen av två skäl:
1) En utmaning för mig personligen (som genom åren varit bra på att starta bloggar men bara fullföljt ett mer långsiktigt bloggande vid ett enda tillfälle)
2) Vill testa ett nytt sätt att berätta om vad vi gör på MKV i allmänhet och på InfoPR i synnerhet. Jag vill med givet tema prova på att berätta både med text, bild och video.
 
Med det sagt så kör vi igång...
 
Första lärarmötet är satt till den 15 augusti och det blir också min jobbstartsdag efter semestern. Det ska bli kul att träffa alla kollegor igen efter att ha softat hemma med familjen många soliga veckor :-)
 
Det är mycket som händer på MKV (Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap) på MIUN (Mittuniversitetet) nu. Sommarens storstädning av golv gör att allt står huller om buller så en städning lär stå först på agendan. Måste sedan boka in lite möten om bl a forskningsprojekt och konferensen Communicare. Efter det är det dags att sätta igång med fördjupad inläsning och förberedelser inför höstens första föreläsningar. För min del handlar det om strategisk kommunikation på B- och C-nivå!
 
På MKV, där jag jobbar, utbildar vi studenter inom MKV (med fokus på strategisk kommunikation), grafisk design (med fokus på förpackningsdesign), journalistik och bildjournalistik. Vi forskar också inom en mängd områden som t ex organisationskommunikation, politisk kommunikation, medieutveckling och strategisk kommunikation. Vi har ca 400 campusstudenter och ett hundratal distanstudenter hos oss och vi är ett fyrtiotal lärare och forskare på olika nivåer som jobbar här. Vi huserar i hus J på vackra campus Åkroken (som du ser här nedanför).
 
 
Vi hörs igen på torsdag!
 
/Ann
 
 

Kommentera inlägget här :