Jorden anropar MKV!

Nej, vi har inte lagt ner verksamheten, även om man skulle kunna tro det baserat på bristen på inlägg de senaste tiden.
 
Jag har varit på resande fot, samt jobbat väldigt mycket med olika projekt den senaste tiden. Bland höjdpunkterna märks en liten Stockholmstripp, redovisning med studenterna, jobb med vårens kurser och med ett forskningsprojekt som går under namnet DIGKRIS.
 
I Stockholm besökte jag Tendensdagen tillsammans med mina kollegor Anna-Lena Bystedt och Kent Lövgren. Bland talarna märktes bland andra Sveriges reklamombudsman, Elisabeth Trotzig, som talade om socialt ansvarstagande i reklam, Sofia Hagelin, grundare av Heart of Lovikka, som berättade om Lovikka-vantens varumärkesresa, Malin Forkman, varumärkeschef på Systembolaget som pratade om att ta socialt ansvar och om att "kommunicera något mer än det som finns på hyllan", Ingela Stenson från Unites Minds som trendspanade och Google Sveriges marknadschef Gustav Radell som pratade om Googles innovationer och marknadsföring.
 
Presentationerna var rätt korta, vilket var bra ibland, men i flera fall hade jag velat höra mycket mer! De två presentationer som gav mig mest personligen var underbara och mysiga och även om de kanske inte gav mig så mycket om marknadskommunikation och PR, så gav de desto mer som inspiratörer! De två var Stefan Einhorn, profesorn på KI, som pratade om den svåra konsten att vara god, samt Bibi Rödöö, programchef på Sommar i P1 som berättade om arbetet bakom succén Sommar (och Vinter) i P1 med flera roliga anekdoter.
 
På kvällen ingick ett besök med mat och mingel på det relativt nyöppnade ABBA The museum. Det var en rolig kväll och ett besök där kan definitivt rekommenderas! Det fanns mycket mer att titta på och att göra än vad jag hade förväntat mig :-)
 
 
Andra dagen i Stockholm besökte jag och Anna-Lena dels tre charmtroll och tillika f.d. InfoPR-studenter på JMW, samt Jeanette på Sveriges Kommunikatörer för att stämma av lite olika frågor inför bl a våren 2014 och Communicare, men vi hann också prata om mycket annat. All in all en mycket trevlig Stockholmstrip alltså :-)
 
Idag jobbar jag större delen av dagen med att ringa in och kontakta olika viktiga personer till det ovan nämnde forskningsprojektet. Jag lovar att uppdatera bätre nästa vecka!
 
Trevlig helg på er alla och glöm nu inte att rösta på Kevin ikväll ;-)
6. Kevin – Behind blue eyes (The Who). Ring 099-414 06, sms:a KEVIN till 72 400
 

Kommentera inlägget här :