Rumsarrest

Eller kanske inte riktigt. Jag har det faktiskt ganska trevligt (men lite kallt för elementet funkar inte som det ska...ping Akademiska Hus) men lite ensamt idag. Den ena telefonintervjun avlöser den andra i DIGKRIS-projektet idag och mellan intervjuerna sittar jag och planerar för kommande möten och projekt.
 
I väntan på nästa kommunikationschefsintervju... Jag är redo!
 
Tittar jag mig runt omkring så har jag det rätt så trevligt ändå här i mitt lilla MKV-krypin. Det ser ut som att jag har en studentvägg med lite diplom, artiklar och minnen, en familjevägg med bilder på barn och ett underbart gammalt alla hjärtansdagkort (eller ala jertansdag som hon skrev då...) från ena dottern.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan har jag en vägg  med... Janis Joplin. Den affischen beställde jag för säkert 10 år sedan och den har hängt med mig allt sedan vi på MKV flyttade hit till J-huset från Metropol för en evighet sedan.
 
 
Frågan är vad den representerar? Wild at heart? Distans? Nostalgi? I vilket fall så tror jag Janis ger mig lite kraft. Precis som familjen gör. Och studenterna. Oftast i alla fall ;-)

Kommentera inlägget här :