En dag full av möten

Många möten blir det för många av oss, men visst är det ibland skönt att bara beta av ett helt gäng möten på en och samma dag? Dock så kändes det i huvudet (eller i "hövve" som en möteskollega skrev på Facebook och som man kan säga på Sönnsvallsmål - om man vill) när jag kom hem igår kväll.
 
Gårdagen inleddes med veckans MKV-personalmöte (som jag bland annat skrev lite om igår) mellan 9 och 10. Det var Anna-Saras tur att ha med fika och hon gjorde sig populär hos flera genom att ha s.k. frukostfika, vilket innebär bröd från bageriet, smör, ost, skinka, paprika, gurka etc. Mums!
 
 
Efter det mötet var det dags för ämneskollegium med kollegorna som undervisar på InfoPR mellan 10 och 12. Idag pratade vi om nuläget - vad vi jobbar med för tillfället. Bra att få koll på alla för allt som oftast så swischar man allt för snabbt förbi varandra i korridorerna... Vi pratade också om planering av kommande kurser utifrån resursfördelning. Det vill säga: gör vi rätt saker på rätt kurser och går kurserna ihop ekonomiskt? På den sista frågan är svaret ja. På de tidigare frågorna fanns en del smärre justeringar att göra som i de flesta fall redan hade identifierats. Som universitetslärare står det dock klart att resurserna i form av lärartimmar är betydligt mindre nu än för fem och för att inte prata om för tio år sedan. Svångremmen har dragits åt, men det är en central fråga och gäller inte bara oss utan flertalet högre utbildningar i vårt land...
 
Efter en snabb, men trevlig lunch i personalrummet med Ingela, Ingemar, Andreas & Anders och en kort sväng in på kontoret så var det dags för möte med grundutbildningsrådet. Där diskuteras saker som HSVs kvalitetsgranskningar av utbildningar, inrättande av nya utbildningsplaner och olika typer av undantag från ordinarie betygsskala för att nämna några exempel. Vi hade en massa ärenden att gå igenom då det var länge sedan vi sågs, så mötet blev drygt tre timmar långt...
 
 
Sedan var det dags att åka hem.
 
Vad har mer hänt i veckan? Jag har jobbat vidare med att ringa in personerna som ska vara med i min delstudie i DIGKRIS-projektet, jag har lämnat antagningsbesked till de sju härliga tjejer som ska ska läsa Communicare 2 i vår (och därmed vara en del av projektets styrgrupp) och hälsat dem välkomna. Jag har också hämtat ut mitt nya passerkort :-) Idag rättar jag det sista på de roliga (ja - fakiskt :-) tentorna i kursen Strategisk Kommunikation B!
 
Trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :