Ingen rök utan eld...

Så hette den föreläsning om bl a kriskommunikation som jag hade idag på kursen Strategisk Kommunikation B (som InfoPR12 och GDK12 läser tillsammans). Det var jättekul (tyckte jag i alla fall ;-)
 
 
Jag träffade samma klass igår också, men då under rubriken "Berg är till för att flyttas". Igår pratade vi om PR och aktivism och det visade sig (i vanlig ordning) att vi hade fler aktivister än vi först trodde i klassen (= I like). De hade flera relevanta frågor och funderingar igår och även idag kom många intressanta inspel från olika håll i klassrummet. Jag tycker det känns extra kul att de verkar vara intresserade av PR i en större kontext (samhällsfrågor i stort och politik) och inte bara fokuserar på marknadsdelen. Bra också att de vågar ta plats!
 
Ni ser ju hur trevliva och intresserade de ser ut. InfoPR12 och GDK12 - lägg dem på minnet!
 
Som exempel när jag pratade om kriskommunikation idag så använde jag bland annat Caremakrisen och det floppade namnbytet som de nyligen gjorde.
 
 
Vi pratade också om stora folkhälsokampanjer och hur tilltalet förändrats från 90-tal till nu (från skämsel och pekpinnar till humor och igenkänning). Se exempel nedan.
 
Det funkade då (till viss del)
 
Det funkar nu?
 
Efter föreläsningen stannade InfoPR12 kvar för att ha lite praktikinformation. Valda delar från InfoPR11 kom förbi och delade med sig av klokheter och råd från sin praktiktid i våras. Om någon som läser detta vill ha en superpraktikant så är det bara att höra av sig!
 
Det enda smolket i bägaren idag är att föreläsningen i kombination med en förkylning dödade min röst. Jag har nu en väsande basröst. Mysigt...

Kommentera inlägget här :