Vem ska skriva protokoll?

Ja, det kan man fråga sig. Och det var det också många som gjorde. Så i våras beslutades det att vi skulle ha en slags rullande ordning för vem som var sekreterare på våra personalmöten. Idag var det Anna-Lena Bystedts tur och hon skrev i en sådan fart att pennan nästan glödde :-)
 
Och hej vad det går undan....
 
Vi samlades för första gången denna termin i lunch/personalrummei. Nu har de lagt in ny matta där, men den är ju kanske inte det vackraste man skådat. Men innan ni säger något så kan jag påpeka att vi faktiskt inte hade något egentligt val. Ville vi ha en matta till terminsstart så fick det bli den här. Och så blev det. Personligen ger den mig flashbacks till min 1:a på Fredsgatan som jag hyrde i början av 90-talet...
 
Funktionell men inte snygg...
 
Hur som haver så var vi ett tjugotal som samlades imorse för att diskutera nollning, rektors inspirationsdagar, internationalisering med mera. Nu börjar det kännas att vi är igång på allvar!
 
För att något ska bli gjort hos oss här på MKV så måste vi ha listor. Vi har således en fikalista där man skriver upp sig på en valfri torsdag under terminen och då ansvarar för att ha med sig något smarrigt fika (sött eller frukostbetonat - det varierar - idag var det vetelängder).
 
Vi har också en kökslista där man i grupper om tre och tre på ett rullande schema ansvarar för att torka undan lite extra och att sätta igång och tömma våra två diskmaskiner och pyssla lite extra med kaffeautomaten. Samma vecka som man har köksjour åker också någon av de tre i gruppen på att skriva protokollet (det som Anna-Lena skrev idag).
 
Ibland känns det fånigt att behöva ha listor för allt, men här blir det liksom inte gjort annars. Typ. Och en "Din mamma jobbar inte här"-skylt känns ju också aningen passé. Undrar hur man löser det här på andra arbetsplatser?
 
 

Kommentera inlägget här :