Möt min kollega: Anna-Sara Fagerholm

Först ut i fredagsserien "Möt min kollega" är Anna-Sara Fagerholm.
 
Kortfakta:
  • Universitetsadjunkt
  • Arbetat på MKV sedan 2004
  • Delar rum med Kristina Brink (hörnrummet på plan 2)
  • Undervisar i både grafisk design och medie- och kommunikationsvetenskap
 
 
Vi är så glada att ha Anna-Sara tillbaka på heltid hos oss (hon har varit mammaledig) och när jag frågar vad hon ska arbeta med i höst så berättar Anna-Sara att hon just nu förbereder föreläsningar till kursen Strategisk komunikation B (som även jag och Emelie Bäck ska undervisa på). Anna-Sara tycker det är extra kul att jobba med den kursen, då det är en kurs som studenterna på InfoPR och GDK (Grafisk design och kommunikation) läser tillsammans. Jag kan bara instämma och tycka att det är mycket bra att just Anna-Sara finns med på den kursen då hon är en jättefin "brygga" mellan MKV och GDK för våra studenter :-) Vidare ska Anna-Sara i höst också undervisa i kurserna Kommunikativ förpackningsdesign, Grafisk designhistoria samt handleda C-uppsatser.
 
Såväl Anna-Sara som programmet GDK 10-årsjubilerar nästa år och vi fastar i en diskusion kring jubileum och om det finns andra saker som också kan jubileumsfiras 2014. I den frågan återkommer vi garanterat framöver!
 
Efter semestern har hon ägnat en hel del tid till att städa och rensa upp bland gamla grejer och projekt i lokalerna tillsammans med Kristina Brink. Vi har rensat och haft oss så jag är alldels slut nu. Med städat och fint omkring sig så blickar solstrålen Anna-Sara fram mot hösten och längtar efter att sätta igång på allvar. Kreativitet ska vara i centrum väldigt mycket i höst, slår hon fast!
 

Kommentera inlägget här :