En summering av december

December bestod primärt av tre saker för mig: forskning, uppsatshandledning och arbete med Communicare. Utöver det hade vi också en del andra personalaktiviteter.
 
En mörk kväll i början av december samlades personalen först i hus J (MKV-huset) för att tillsammans dricka glögg och hitta julstämningen inför årets julbord. Vi begav oss därefter vidare till fina Villa Marieberg och åt gott tillsammans.
 

 
Glödande adventskollegor: Kristina & Anna-Sara
 

Dagen efter julbordet hade vi som undervisar på InfoPR ett ämneskollegium därvi pratade framtidsvisioner för utbildningen. Catrin bad oss alla skriva ner saker vi såg som viktiga att ha med i utbildningen i framtiden på post it lappar som vi sedan satte upp på tavlan, presenterade och diskuterade. Det känns viktigt att lyfta blicken lite ibland och våga tänka långt farm och inte bara här och nu eller på nästa termin.
 
Kent förklarar hur han har tänkt med sina lappar. Emelie, Catrin, Tina, Anna-Lena och Solange lyssnar.
 
Catrin försöker tematisera våra tankar och idéer.
 
 
En av de sista sakerna innan julledigheten var att jag arrangerade en studentträff för Sveriges Kommunikatörer. Det var jättekul och träffen var välbesökt av nätverkstörstande studenter som också bjöds på glögg, pepparkakor, must och skumtomtar!
 
 
Låt 2014 bli ett lika spännande år som 2013 var! Trots att jag inte bloggade lika ofta som jag trott mot slutet så tar jag nya tag inför starten av VT14. Då det händer så mycket spännande under våren så kör jag bloggen en termin till.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :