Möt min kollega: Kerstin Nyström

Den här veckans kollega är MKVs ansikte utåt på många sätt - Kerstin Nyström, också känd som Kärran!
 
Kortfakta:
  • Fakultetsadministratör
  • Arbetet på MKV sedan 15 januari 2001
  • Har sitt kontor på plan 2 - studentexpeditionen
  • Är lite av en "Rainman" när det gäller att komma ihåg namn, siffror etc
 
Alla gillar Kerstin! Jag har i alla fall aldrig hört ett ont ord om henne från en kollega eller student. När jag pratar med f.d. studenter så får de alltid något varmt och kärleksfullt i blicken när de pratar Kerstin. Själv känner hon att hon blir lite av en extramamma för våra studenter.
 
Kerstin har en pärm på sitt rum som är lite extra fin. Det står inget på pärmens rygg (vilket är typiskt Kerstin som inte vill slå sig själv för bröstet eller vara skrytsam på något sätt) men det skulle kunna stå "Vackra ord", "Kerstin är bäst" eller något liknande. I pärmen sparar nämligen Kerstin mail med snälla ord och tack som hon fått från olika håll. Hon har sparat i ett par år nu och menar att det är bra att kunna läsa det där dagar när man är lite ledsen. Klokt.
 
När jag frågar Kerstin om hon har någon tid på året då det är extra kul att jobba svarar hon snabt: Nej, jag tycker alltid att det är jättekul att jobba! Hon har heller ingen speciell favoritklass genom åren (eller så törs hon inte tala om det :-)
 
Kerstin träffar alla våra studenter vid registrering och hjälper dem med olika administrativa saker kring registrering och tentor med mera genom hela studietiden. Men jag vet att det ockå är mycket annat som hon hjälper till med, som t ex coachning och vägledning när det gäller allt från pojk- och flickvänner till boende. Det har t o m hänt att hon tagit in studenter som inneboende hemma hos sig!
 
Kerstin är alltid beredd på allt - som t ex påsk och jul ;-)
 
När jag avslutningsvis frågar Kerstin varför det är så kul att jobba på MKV så svarar hon: Det är kul att arbeta på MKV för att det är så kul att få jobba med studenterna. De är så glada och positiva. Det är också kul att arbeta med mina kollegor och jag känner mig aldrig mindre värd för att jag är administratör. Jag säger då direkt:  Men varför skulle du göra det? Du är ju vårt nav! Så är det bara.
 
Kerstins dörr står nästan alltid öppen för oss som behöver henne.

Kommentera inlägget här :